Polityka prywatności, RODO, polityka cookies
Witryna internetowa www.trasted.pl (dalej łącznie jako strona internetowa) jest prowadzona przez Trasted – centrum rozliczeń Przemysław Jaworski, ul. Chorwacka 28/5; 51-107 Wrocław, NIP: 6642136365 (zwanym dalej: Trasted)
Trasted przykłada wielką wagę do ochrony Państwa danych osobowych i w związku z tym gromadzi, przetwarza i wykorzystuje Państwa dane osobowe wyłącznie zgodnie z opisanymi niżej zasadami i obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Niniejsza polityka ochrony danych osobowych ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których administratorem danych osobowych jest Trasted i przetwarza dane osobowe.
1. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Danych Osobowych (ADO) jest Trasted.
2. CZYM SĄ DANE OSOBOWE?
Dane osobowe to informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osoby fizycznej, w szczególności takie jak imię i
nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy adres IP komputera.
3. JAKIE DANE OSOBOWE SĄ PRZETWARZANE?
a) dane dobrowolne przez Państwa podane
W przypadku zawarcia z nami umowy, zawarcia umowy za naszym pośrednictwem,
wypełnienia pól rejestracyjnych, kierowaniu zapytań lub korespondencji drogą
elektroniczną, jak również podjęcia kontaktu telefonicznego, w tym
wyrażenia przez Państwa zgody w rozmowie telefonicznej, przetwarzamy przekazane
przez Państwa dane osobowe, w szczególności dane określone w punkcie 2.
b) dane
rejestrowane automatycznie podczas korzystania ze Strony internetowej
W celu zapewnienia Państwu potrzebnych informacji na naszej Stronie
internetowej, przetwarzamy również następujące dane:
• adres IP urządzenia
• adres strony, którą odwiedzasz na naszej stronie
internetowej
• informacje o parametrach połączenia (w tym oznaczenie daty
i godziny wizyty)
• kody monitorujące ruch na Stronie internetowej (w tym
m.in. poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookies (tzw.
„ciasteczka”),
• właściwości urządzenia, w szczególności system operacyjny,
używana przeglądarka i rozmiar okna przeglądarki.
4. W JAKIM
CELU PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE?
• w zależności od treści relacji prawnej z Państwem, w
szczególności w celu:
a) kontaktu z klientem
b) obsługi zgłoszeń i zapytań zawartych w korespondencji
e-mailowej, telefonicznej oraz pocztą tradycyjną,
c) przedstawienie ofert handlowych,
d) realizacji sprzedaży,
e) rozpatrzenia reklamacji,
f) rozwiązywania problemów technicznych
g) podjęcia innych działań na żądanie klienta
• w celu realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą
jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem
umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
• w celach prowadzenia działań marketingowych
• w celach statystycznych i archiwizacyjnych
• w celach realizacji innych, prawnie usprawiedliwionych
celów ADO lub strony trzeciej, w tym także jeżeli jest to niezbędne do
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń w postępowaniu sądowym,
administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, wraz z zabezpieczeniem
dokumentacji na potrzeby ochrony przed ewentualnymi roszczeniami lub na
potrzeby dochodzenia roszczeń
5. JAKA JEST PODSTAWA PRAWA PRZETWARZANIA PAŃSTWA DANYCH?
Dane osobowe
są przetwarzane:
a) na podstawie udzielonych przez Państwa zgód
b) w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają
Administratora Danych Osobowych (ADO) do przetwarzania danych osobowych
c) w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami umowy lub
podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy
d) na podstawie przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest
niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych
przez ADO lub przez stronę trzecią.
6. ZASADY UDOSTĘPNIANIA DANYCH
Przede wszystkim dostęp do Państwa danych osobowych będą mieli nasi Pracownicy i Współpracownicy, czyli osoby które upoważniliśmy do przetwarzania danych osobowych w związku z wykonywaniem przyznanych im praw i zleconych zadań. Państwa dane będą udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych tzn. wówczas, gdy będzie to konieczne w celu realizacji wiążących nas z Państwem relacji, na podstawie zawartych z tymi podmiotami umów. Informujemy, iż Państwa dane mogą być także udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie prawa do przetwarzania danych osobowych, w związku z prowadzoną przez nas działalnością (organy podatkowe, banki itp.). Nie będziemy przekazywać Państwa danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
7. OKRES
PRZECHOWYWANIA
Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez czas niezbędny do
realizacji celów określonych w pkt. 4, a po tym czasie w zakresie i przez okres
wynikający z przepisów prawa, w szczególności:
• W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych
jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ADO tak długo, aż
zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić ADO i jakie
mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
•
W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy,
wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ADO tak długo, jak jest to
niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający
okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
• Dane rejestrowanie automatycznie określone w pkt. 3b
zostaną usunięte lub uczynione anonimowymi po upływie 12 miesięcy.
8. JAKIE SĄ
PAŃSTWA PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
Mają Państwo w stosunku do nas jako ADO następujące prawa w odniesieniu
do danych osobowych, które Państwa dotyczą:
• prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania
kopii tych danych;
• prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych
osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
• prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do
bycia zapomnianym), w przypadku, gdy:
– dane nie są już niezbędne do celów, dla których dla których były zebrane lub
w inny sposób przetwarzane,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych
osobowych,
– osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej
przetwarzania danych
– dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
– dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z prawa,
• prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych
osobowych – w przypadku, gdy:
– osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
– przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą,
sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
– ADO nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane
dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do
czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie ADO są nadrzędne
wobec podstawy sprzeciwu
• prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie
spełnione są następujące przesłanki:
– przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której
dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
– przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
• prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku,
gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
– zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku
przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym
lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez ADO,
– przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez ADO lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem
sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub
podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony
danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest
dzieckiem.
Mają Państwo
również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z
siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, w związku z naszym przetwarzaniem
Państwa danych osobowych.
Jeżeli Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie zgody w określonym
celu, macie Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Wycofanie
takiej zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas
danych osobowych, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Zgodę możesz wycofać przez wysłanie informacji o cofnięciu zgody za
pośrednictwem formularza kontaktowego zmieszczonego na Stronie internetowej, na
adres email: p.jaworski@rozliczenia.com, pocztą tradycyjną na adres ADO lub
wycofać osobiście stawiając się w siedzibie ADO.
W uzasadnionych przypadkach, wynikających z przepisów prawa, nakładanych na nas
obowiązkach lub prawnie uzasadnionym celu przetwarzania, Państwa prawa mogą
ulegać ograniczeniu. W takim przypadku przekażemy Państwu odpowiednią
informację.
9. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Niniejsza polityka obowiązuje od 15 marca 2020 r.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce prywatności, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego i aktualizowania polityki prywatności w związku z tymi okolicznościami.
10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych, zwłaszcza w
artykułach, wiadomościach oraz w postaci obrazków. Takie strony internetowe nie
są w żaden sposób nadzorowane przez nasz serwis. Strony te mogą posiadać własne
polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się
zapoznać.
W razie wątpliwości odnośnie zapisów niniejszej polityki prywatności prosimy o kontakt mailowy p.jaworski@rozliczenia.com
Zasady polityki cookies
1. Strona internetowa korzysta z plików cookies (tzw. „ciasteczka”), które stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Strony internetowej i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator: www.trasted.pl
2. Pliki cookies wykorzystywane są w
następujących celach:
– tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy
korzystają ze Stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i
zawartości,
– określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów
w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
– zapamiętania zmiany rozmiaru czcionki i kontrastu
3. W ramach Strony Internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików
• cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz
• „stałe” (persistent cookies).
Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony
internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
„Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez
czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez
Użytkownika.
4. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Strony internetowej mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
5. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i
wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu
reklamodawców oraz partnerów. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony
prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie
wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics.
Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć
Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik
korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji
użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. W zakresie informacji o
preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik
może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy
narzędzia:
https://www.google.com/ads/preferences/
Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą
one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w
każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.